آرداآردا، تا این لحظه: 9 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

دنیای آردا

مواد غذایی ممنوعه برای نوزادان زیر یکسال

1393/10/27 12:23
نویسنده : مامان و بابا
1,046 بازدید
اشتراک گذاری

 عسل، نمک، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج، کیوی، خربزه، آلبالو، گیلاس و انواع توت شامل توت سفید، شاه توت و توت‌فرنگی برای نوزادان زیر یک سال ممنوع است.

 

بقیه در ادامه مطلب.................

  • در تغذیه نوزادان زیر یک سال، مادران باید متوجه باشند که یکسری از مواد غذایی و مرکبات نباید به نوزاد داده شود. استفاده از عسل برای نوزادان زیر یک سال ممنوع است چرا که می‌تواند مسمومیت در نوزاد ایجاد کند.
  • استفاده از سبزیجات در سوپ نوزاد منعی ندارد اما نباید از اسفناج در سوپ نوزاد استفاده شود چرا که اسفناج حالت نیتریت و سمی ایجاد می‌کند.
  • استفاده از نمک در غذای نوزاد می‌تواند در بزرگسالی مشکلاتی نظیر فشار خون را ایجاد کند.
  • همچنین نباید به نوزاد سفیده تخم‌مرغ داده شود چرا که ممکن است نوزاد به آن آلرژی داشته باشد.
  • مصرف میوه‌هایی مانند کیوی، خربزه، آلبالو، گیلاس و انواع توت شامل توت سفید، شاه توت و توت‌فرنگی نیز برای نوزادان زیر یک سال ممنوع است چرا که دیده شده بعضی نوزادان نسبت به مرکبات حساسیت دارند بنابراین بهتر است امتحان شود و اگر نوزاد به آنها حساسیت نداشت مصرف شود، در غیر این صورت مصرف این مرکبات در نوزادان حساس می‌تواند باعث اسهال، اسهال گوارشی، حساسیت و آلرژی شود.
  • ستفاده از آبلیمو جایگزین مناسبی برای نمک در سوپ نوزادان است و می‌توان به جای استفاده از نمک، از آبلیمو استفاده کرد تا مزه سوپ عوض شده و قابل خوردن برای نوزاد باشد. بعد از یک سالگی استفاده از هر کدام از مواد و مرکبات گفته شده با علم به نداشتن حساسیت در نوزاد هیچ منعی ندارد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای آردا می باشد